انواع تیزر تبلیغاتی

اخبار

تیزر تبلیغاتی به اشکال مختلف تولید می شوند که از آن جمله می توان به تولیدات انیمیشنی، تبلیغات واقعی (رئال)، انیمیشن های واقعی، موشن گرافیک ها، تایپوگرافی، اینفوگرافی، اسلاید شو و ویدیو شو اشاره نمود که هر کدام به نوبه خود نوعی از انواع تیزر هستند.

1. رئال : از پرکاربردترین روش های تبلیغات، استفاده از تیزرتبلیغاتی رئال است. در این نوع از تیزرها با استفاده از تصویر برداری از عناصر واقعی صحنه، انتقال پیام به مخاطب انجام می شود. یکی از مهم ترین مزایای تیزرهای رئال، گسترده بودن جامعه هدف و استفاده از آن در تمام پلتفورم ها و رسانه های اجتماعی است. اغلب این نوع تیزر ها محدودیت سنی ندارند و برای تمام گروه های سنی مناسب هستند. برای القا پیام به کاربران داستان نویسی خلاقانه انجام می شود و از بازیگر و صداپیشه استفاده می شود.

۲. انیمیشن : استفاده از تصاویر متحرک در تولید تیزر تبلیغاتی از محبوبیت بالایی برخوردار است، بخصوص اگر با ابتکار و خلاقیت و بکابردن ایده های بکر همراه باشد. تحرک و پویایی همیشه برای کاربران جذاب است آن ها تصاویر متحرک را به تصاویر ثابت و استاتیک ترجیح می دهند. از طرفی استفاده از عناصر گرافیکی خارق العاده در تولید این تیزرها جذابیت و اثرگذاری آن ها را چند برابر می کند. علاوه بر این، مفاهیم بصری و نمایشی بکار برده شده باعث انتقال اطلاعات بیشتر به مخاطب می شود و در انتقال مفهوم تیزر موفق تر عمل می کند.

۳. رئال انیمیشن : این نوع ویدیوها تلفیقی از تیزر رئال و تیزر انیمیشنی هستند. به عبارتی برای تولید این تیزر علاوه بر فیلمبرداری از محیط و بازیگران واقعی، عناصر انیمیشنی به ویدیو اضافه می شوند و جذابیت آن را چند برابر می کنند.

انواع دیگری از تیزر تبلیغاتی وجود دارند که عبارتند از موشن گرافیک، تایپوگرافی، اینفوگرافی، اسلاید شو و ویدیو.
به عبارتی می توان گفت این نوع از تیزرها زیر مجموعه ۳ نوع تیزر نامبرده هستند.

مراحل ساخت یک تیزر تبلیغاتی :

1. پیش تولید

قبل از شروع تولید تیزر ابتدا باید بدانید هدف شما از ساخت تیزر چیست ؟ مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ می خواهید به آن ها چه پیامی را منتقل کنید؟ مرحله پیش تولید برای پاسخویی به این سوالات اختصاص داده شده است. طی این مرحله با برگزاری جلسات مشاوره بین تیم مجری و کارفرما تصمیم گیری درباره ساخت تیزر تبلیغاتی و جزئیات آن شروع می شود و سناریو و داستان تیزر با برگزاری جلسات فکری و ارزیابی ایده های خلاقانه تعیین می شود.

2. تولید

بعد از تصمیم گیری نهایی حالا نوبت عملی کردن ایده ها در جهت سناریو نوشته شده است. برای مثال درصورتی که شما بخواهید تیزر رئال بسازید، در مرحله تولید نیاز به لوکیشن، فیلمبردار، بازیگر و … و برای ساخت تیزر انیمیشن نیاز به انیماتور و گوینده دارید. البته لازم به ذکر است در صورتی که هدف از ساخت تیزر پخش آن در تلوزیون باشد، باید در این مرحله قوانین مورد تاید صدا و سیما مورد توجه قرار گیرد و تیزر مطابق با استانداردهای تلویزیون ساخته شود.

3. پس تولید

بعد از پایان یافتن تولید تیزر، حالا کار تدوینگر ماهر و متخصص پلاتو شروع می شود. در این مرحله صداگذاری، انتخاب موسیقی، رنگ ها و ترکیب تصاویر و سایر جلوه های ویژه انجام می شود. بعد از اتمام کار تیزر تولید شده به منظور کنترل کیفیت ارزیابی می شود و در صورت تایید نهایی برای پخش در رسانه های گوناگون در اختیار شما قرار می گیرد.

هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی چقدر است ؟

هزینه ساخت تیزر بر اساس چند پارامتر از جمله سبک تیزر، مدت زمان تیزر، محل تصویربرداری، روزکاری و … مشخص می شود.

Print Friendly, PDF & Email
تحلیلگر مالی
اخبار
مدرک فنی‌وحرفه‌ای مبنای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی است

آموزش‌های مهارتی در استان گلستان رشد قابل‌توجهی دارد و شاخص‌های توسعه‌ بخش فنی‌ و حرفه‌ای از رشد چشمگیری برخوردار شده است.

Print Friendly, PDF & Email
آموز بازمانده از تحصیل
دسته‌بندی نشده
ضمیمه شدن رشته‌های کاردانش به مدارس شاهد از سال آینده

محمدرضا رزاقی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و در ساختمان شهید بهشتی برگزار شد با تسلیت ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام اظهار کرد: تقارن ۱۳آبان روز دانش‌آموز، ۸آبان روز شهادت حسین فهمیده و اربعین سالار شهیدان، فرصت خوبی است تا فرهنگ ایثار و شهادت را بهتر …

Print Friendly, PDF & Email
کارو دانش
دسته‌بندی نشده
امتحانات دروس کارگاهی هنرستان‌ها چگونه برگزار می‌شود؟

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: دروسی مانند ریاضی که جزو شایستگی‌های غیر فنی بوده و پودمانی هستند امتحانات نوبت اول و دوم ندارند و هر ۴۵ روز یکبار یک فصل از این دروس تمام می‌شود و ارزشیابی آن نیز همزمان انجام می‌شود. …

Print Friendly, PDF & Email